[wpdreams_ajaxsearchlite]

Laura, una passió, crear amb globus

La Laura havia de ser mestra, de nens petits… però en lloc de fer-los classe va decidir treballar creant amb uns dels objectes que més els agraden a les criatures, els globus.
Què va provocar aquest canvi? T’ho expliquem tot seguit…

Quan estava estudiant la carrera d’Educació infantil treballava de depenenta en una botiga, allà va començar a fer aparadors. Aviat la van venir a buscar d’altres botigues perquè els hi fes els seus i va ser llavors quan va pensar “M’agrada fer això!”. Com a conseqüència d’aquest moment eureka va deixar la carrera i va començar a buscar uns estudis que encaixeixin amb allò que havia descobert. El més semblant va ser Disseny de promoció visual on es treballavem conceptes com il·luminació, rotulació, escultura, color, mercahndising, venta… En aquella època encara no hi havia l’opció d’aparadorisme.  Aquella formació li va donar una visió molt amplia per aplicar en el seu treball.

“Vaig tenir un professor que odiava, però al que ara li estic molt agraida.
Ens feia fer mil aparadors en 5 minuts; com un que recordo especialmente per una funeraria. Era un repte continu!
Ara quan em trobo davant d’un nou espai puc veure de seguida quina il·luminació necessita, la volumetria… Arribo a un espai i ja veig el que vull fer, cada localització demana coses diferents..”

“M’agraden les característiques d’aquest Art: molt ràpid i efímer. La bogeria per provocar l’efecte guau! que fa que la gent es fixi a veure què passa, que provoca la venda.”

Llavors un dia de St Valentí de 1996 la Laura va veure en un aparador un cor fantàstic fet amb globus, i novament va decidir agafar el camí que se li presentava davant, aquest cop per no abandonar-lo mai més (fina avui). Va ser aquí on va tenir lloc l’origen de Penguins acompanyada del seu amic i soci Josep.

D’aquesta manera va ser com els globus es van convertir en la seva nova eina de treball: una part dels seus muntatges, de les escultures que creava… la tela,  el paper, unes flors van deixar pas a formes arrodonides i volàtils.

Per ella cada client i encàrrec és únic igual que…

“Cada instal·lació és única i està viva. La possibilitat d’improvitzar tenint un temps limitat per fer-ho, i haver de fer-ho molt bé , em motiva.”

Busca, igual que ells, per això la conexió sempre és molt especial, atenció, interès, desig i acció.
I això ho aconsegueix fent que les seves creacions siguin moments memorables en la vida de la gent: cridant l’atenció, provocant mirades, fent viure experiències, creant records… el que es tradueix en reputació i éxit.

Ensenyar el producte d’una manera diferent, elegant, simpàtica, una mica agressiva, canvis continus… No tenir vergonya, que hi hagi un punt de risc. Conseguir que tothom en parli, donar de què parlar… això és el que provoca la ment i les mans creatives de la Laura.

En el món dels globus m’he atrevit amb tot. Si perdo la il·lusió per la meva feina no podria fer-la.

Per aquest motiu la Laura disfruta reciclant-se continuament. Es segueix formant en congressos especialitzats i cursos per seguir estant al dia de les tècniques més avançades. Per aquest motiu també durant una época va combinar la seva feina com a aparadorista amb la de formadora.

Viatgera incansable, és tal la seva passió que ha fet de tot per aconseguir els millors globus, fins i tot els que no es poden importar.
Però aquesta ja és una altra història…

No Comments

Post A Comment